Wednesday, November 29, 2006

I've been a bad girl

Förra året bodde jag i Asien. Efter en depression så flydde jag till värme, fest och ett allmänt enkelt liv. Mina första inlägg här skrevs från ett paradis.
Sen kom jag hem och insåg att det som jag var medveten om när jag bodde i Asien (drickandet, förhållandena, de mörka tankarna) blir ännu värre när jag är hemma.
Egentligen borde jag stanna hemma, kontakta hjälp och möta det jag springer ifrån.
Vad gör jag? Jo, jag flyttar till Afrika. Resan är bokad och om 1.5 månad åker jag. I ett halvår kan jag blunda för vad jag borde ta tag i.
Fan ta mig.

3 Comments:

Blogger RedAngel said...

hehe...det e alltid lättare att fly än illa fäkta *S*, fast det finns väl inget som hindrar dig från att slå två flugor i en smäll?!
Lär finnas hjälp där med eller hur din lilla smygare. Och som sagt...du har tid att kolla upp det härifrån innan du åker.

Kan rent av vara lättare med ett annat perspektiv att reda ut lite stuff, så sluta fega...testa lite innan du åker (om du hinner) & sen kanske där oxå.

Vad är du rädd för? Det kommer inte försvinna & jag hör på dig att du bara väger på tåspetsarna egentligen, men fegar ut.

5:13 PM  
Blogger RedAngel said...

Ah just det...måste bara säga en sak, förtränga funkar skitbra...det kan funka i år, men så en dag kommer smällen från ovan, när kroppen säger ifrån!

Jag blide utbränd...och det my friend är det värsta jag vart med om i mitt liv.
Jag hade inte tid att prioritera mig, jag jobbade jämt, dåligt samvete för kid som man knappt såg, folk som dog & man bara körde bak allt, bilolyckor, hjälpte trasiga barn, hjälpte andra & massa annat skit som jag inte hade tid att deala med...skulle göra det sen, men sen kom aldrig liksom av någon MYSTISK anledning.

BAM sa det & jag låg på intensiven, hjärtat pajkade nästan ihop av all stress...va 30 & stenad.
Tog mig ett par år att komma på fötter, kunna leva som en normal människa och sure...vi har säkert helt olika saker/bagage, men...ta itu med skiten innan skiten tar dig i bakhasorna *S*...för jag lovar du kommer tänka att shit vilken åsna jag var som inte bara beta av det i tid!

5:24 PM  
Blogger vuxetbarn said...

Jag håller med redangel...det kan ju faktiskt vara bra att bearbeta det hela på distans. Åk bort, men glöm inte bort att arbeta med dig själv.

Och redangel har helt rätt i vad gäller att förtränga...det hjälper ingenting!

kram
vuxetbarn

9:20 AM  

Post a Comment

<< Home